Stejně jako v pravěku tak i v pozdějších dobách bylo využíváno statické
elektřiny k léčebným účelům. Učení vídeňského lékaře Franze Antona
Mesmera (1734 – 1815) o živočišném magnetismu bylo od počátku XVIII.
století po dobu více než padesáti let předmětem intenzivního zájmu
lékařů a ožilo znovu ve XX. století při nástupu tzv. léčitelství.
Živočišný magnetismus je chápán jako v těle obsažené vitální fluidum, na
jehož kvalitě a množství závisí tělesné zdraví a toto pojetí je
příbuzné indickému pojmu prána. Knihu o živočišném magnetismu vydal
Mesmer v roce 1779.
Při své terapii Mesmer vždy shromažďoval nemocné v temné místnosti.
Drželi se za ruce a utvořili kruh okolo nádoby s vodou, železnými
pilinami a magnety. Mesmer k nim přistupoval za zvuků tajemné hudby,
krouživými pohyby svých paží nemocné „magnetizoval“a zároveň je slovně
přesvědčoval o ústupu jejich zdravotních potíží. Nemocní upadali do
extatického stavu, případně ztráceli vědomí, usínali, podléhali křečím… a
poté, světe div se, začali se uzdravovat. Zbavovali se nádorů, úporných
bolestí a dokonce tehdy zcela nevyléčitelných nemocí. Slepí znovu
viděli, chromí a ochrnutí chodili a pohybovali se bez pomoci druhých.
Dříve tuberkulózní se naplno nadechovali a i kaverny v plících se jim
během krátkého údobí zacelovaly. Na smrt nemocní vstávali z lože a
děkovali zázračnému lékaři za uzdravení.
Stručně jsem zrekapituloval vše, co je o Mesmerovi všeobecně známo a
dále budu jeho léčebné praktiky dávat do souvislosti s poznatky mého
výzkumu. Mesmer v podstatě neobjevil nic nového, pouze opakoval to, co
znali a využívali již lidé megalitické kultury i pozdější doby, když
získávali energii z hmoty, ve které byla akumulována. Voda v nádobě byla
s kovy a magnety interaktivní a vytvářela optimální energetickou
hodnotu. Z hlediska přenosu energie je lhostejné, zda se lidé nacházejí v
auře v blízkosti nádrže nebo přímo ve vodě. V přímém kontaktu lidského
těla s vodou se přenos energie pouze urychlí.
V Osireionu, bazénu v Mohendžo-daro a jeruzalémském rybníku měla voda
pro koupel přijatelnou teplotu. V místě, kde Mesmer léčil své pacienty,
klimatické podmínky neposkytovaly požadovanou teplotu vody, proto Mesmer
zvolil časově náročnější přenos energie prostřednictvím aury. Tajemnou
hudbou, krouživými pohyby a přesvědčováním navodil u lidí relaxaci
podobně, jako v dřívějších dobách získávali lidé v prostředí chrámů,
labyrintů apod. Aby mohl Mesmer upravit v nádrži vodu na požadovanou
energetickou hodnotu, musel mít k tomu nějaké podklady. Je nemyslitelné,
aby k tomu dospěl experimenty, na to je lidský život příliš krátký.
Domnívám se, že potřebné informace pro přípravu léčebného prostředí mohl
získat pouze v klášterních knihovnách.
Několik desítek let po Mesmerovi byl podobný léčebný efekt zaznamenán v
Lurdech, ale pouze v časových intervalech, které není možné předem
určit. Historie se opakuje, Lurdy lze přirovnat k menhirům a Mesmerovu
nadrž s vodou k megalitickým stavbám s energetickou regulací. Na léčebný
efekt se u menhirů muselo čekat, až požadovaný průtok vody upraví
jejich hmotu na optimální energetickou hladinu. Mesmer nemusel na nic
čekat, regulaci energetické hladiny prováděl sám, podobně jako lidé v
pravěku u svých staveb s regulací energie.
U kromlechu Stonehange mohla být čekací doba na ozdravný efekt zkrácena
pomocí ohňů, které doplnily horninu energií. Megalitickým stavbám lidé
upravili energetickou hladinu prostřednictvím tekoucí vody. Věžové
stavby získávaly energii prostřednictvím hrotů. Mesmer prováděl
energetickou regulaci pomocí domácí "energetické úpravny".
Od roku 1858 bylo v Lurdech zaznamenáno na 3 500 uzdravení
potvrzených lékaři. Jeskyně v Lurdech, kde uzdravovací proces občas
probíhá, má dva známé energetické zdroje a může mít mnoho dalších
neznámých. Prvním z dvojice známých zdrojů je pramen v jeskyni, z něhož
vytéká asi 1 litr vody za sekundu, druhým je řeka protékající v
blízkosti jeskyně. Neznámými zdroji pak mohou být EZ (energetické zóny)
protínající skalní masiv, bouřkové mraky, sluneční svit, postavení
měsíce, velké množství lidí shromážděných v jeskyni apod.
Domnívám se ale, že Lurdy nám mohou něco naznačit. Projeví-li se v
jeskyni uzdravovací efekt, jde převážně pouze o jediného člověka z mnoha
přítomných. Proč jich nemohlo být uzdraveno více, když všichni pomoc
potřebují? Odpověď na tuto otázku je zapsána v historii a je snadné ji
najít. Ve chrámech Starého Egypta to byly labyrinty postavené na
energetických místech, energetické prostředí chrámů a slova kněží, které
pomáhaly relaxovat mysl lidí, aby byli schopni energii absorbovat.
Duchovní vůdci pozdějších kultur stejného výsledku dosahovali podobným
způsobem. Myslím, že nejvhodnější způsob relaxace používal Mesmer. Temná
místnost, tajemná hudba, uzdravovací sugesce spojené s hypnosou, lidé
se drželi za ruce v auře, která vykazovala optimální energetickou
hladinu pro ozdravný proces. Jeho obřady opouštělo vždy více uzdravených
pacientů.
Z toho vyplývá, že lidé aby byli schopni energii přijmout musí proto být
předem náležitě připraveni. Zřejmě zde platí ona biblická moudrost
"Víra tvá tě uzdravila". Domnívám se ale, že u většího počtu lidí toho
nelze dosáhnout bez přípravy. Do jeskyně v Lurdech kromě pacientů
vstoupí také mnoho zvědavých turistů, jejichž mysl nemá s relaxací nic
společného. Celková atmosféra v takovém prostředí může dosáhnout pouze
rušivých hodnot.
"Jdi a umyj se v Jordáně, a uzdraveno bude tělo tvé, a čist budeš". - Král. 5, 1
Léčivé účinky vody využíval také bavorský farář Sebastian Kneipp (1821 –
1887) a ve svém spise "Meine Wasserkur" na historické zkušenosti léčení
vodou navázal a systematicky je zpracoval. U potoka, který protékal
horskou vesnicí Worishofen, vybudoval Kneipp léčebný ústav. Průkazné
výsledky léčby jeho pacientů vyvolaly zájem lékařů a mnozí přijížděli do
Worishofenu studovat vodoléčbu. Kneippova terapie byla založena na
kontaktu lidského těla se studenou a teplou vodou. Vyvolal nový zájem o
hydroterapii, která je dnes uznávanou léčebnou metodou.
Páter Kneipp popsal mnoho léčebných způsobů, ale nejvíce mne zaujalo, že
si místo pro léčení zvolil u potoka s rychle proudící vodou a čas pro
vodní aplikace stanovil v minutách. Po seznámení se s praktikami
Kneippovy vodoléčby jsem provedl několik experimentů, které zviditelnily
průběh léčebného procesu z energetického hlediska. Podstatou Kneippovy
vodoléčby je skutečnost, že studená voda lidskému tělu energii odebírá a
teplá voda mu ji předává. Při vodoléčbě tedy manipulujeme s energetikou
lidského těla, kterou se lékařská věda dosud nezabývá. Z toho důvodu
neznáme její optimální hodnotu, ani nemůžeme stanovit směr a stupeň
ovlivnění. Přidáme-li k tomu ještě poznatek, že nejsme na tom všichni z
energetického hlediska stejně, nelze od paušálních vodních aplikací
očekávat, že budou vždy prospěšné. Páter Kneipp kladl velký důraz na
dodržování minutových časů pro působení studené vody a doporučuji to
respektovat. Lidé povzbuzeni léčivým účinkem mají snahu urychlit jej
více tím, že prodlužují časy vodního působení. Tím mohou jen docílit
opačného efektu – snížit svou energetickou hladinu pod optimální
hodnotu.
Součástí Kneippovy terapie bylo také procházení se v potoce. K tomu
mohu dodat, že v době jeho činnosti se příroda více podobala době
biblické, kdy vody Jordánu měly ozdravný účinek. Tekoucí voda je velký
energetický přírodní zdroj, který předává jiné hmotě energii. Lze
uvažovat tak, že v době Kneippova působení mohli mít lidé převážně
nedostatek energie a mohlo být prospěšné ji doplnit z vodního toku.
Vlivem elektrifikace a dalších civilizačních energetických zdrojů, které
jsou v interakci se zdroji přírodními, lidé nedostatkem energie netrpí,
ale pravděpodobně ji mají přebytek (příčinou únavy může být také
přebytek energie). Bez dalšího výzkumu nelze tedy stanovit, zda chůze v
potoce může být prospěšná i v naší době.
V předchozích materiálech popisuji, jak lidé na hrázi jeruzalémského
rybníka čekali až "anděl upraví vodu", čekali, až voda nabude vlivem
okolního prostředí požadovanou energetickou hodnotu. Následným pobytem
ve vodě docházelo ke kompenzaci jejich tělesné energie. Stejně to
probíhalo i v Osireionu a u mnoha dalších megalitických staveb. Na to
ale již lidé zapomněli a budeme se vše učit znovu. Jsem si vědom toho,
že nemohu udílet pokyny pro vodoléčbu, získal jsem pouze několik
základních poznatků, které musí být prověřeny na mnoha aplikacích. Proto
uvítám, když se do celkem neškodného a nenáročného experimentu zapojí
více lidí. Mohu to jen doporučit.
Stojatá studená voda nevykazuje energetické složky. Získá-li je při
kontaktu s lidským tělem, dokazuje to, že tělu energii odebrala. Protože
o manipulaci s tělesnou energií nevíme téměř nic, nelze paušalizovat
frekvenci a časy vodního působení, každý jedinec je musí pokusným
způsobem přizpůsobit svým energetickým požadavkům.
Páter Kneipp popisuje více léčebných praktik, pro jednotlivé časti
těla i celé tělo a mnoho dalších aplikací. Jeho spis byl mnohokrát
přeložen do více jazyků. Seznámit se s Kneippovými léčebnými metodami a
při počátečních aplikacích vycházet z doporučených časů pro vodní
působení mohu každému jen doporučit. Je velice snadné se přesvědčit, že s
energetikou lidského těla lze snadno cíleně manipulovat. Lidé u
jeruzalémského rybníka také neznali podstatu léčivé vody, spokojili se s
tím, že jim to pomáhá.
Léčebné způsoby pátera Kneippa jsou v podstatě shodné s léčebnými
postupy Antona Mesmera, oba své pacienty léčili ovlivňováním tělesné
energie prostřednictvím energetických složek. Rozdíl byl pouze v tom, že
k tomu používali různé energetické zdroje.
Energetickými hodnotami lidského těla se zabývám již desítky let.
Pro identifikaci používám oblast hrudníku, kde velikost aury se u
zdravých lidí pohybuje okolo 40 cm. Jednohodinovým pobytem u potoka se
aura lidského těla zvýší o několik desítek cm. Stejného výsledku
dosáhneme pobytem u ohně, u velkého stromu, na kovové posteli, v
automobilu a při dalších desítkách různých příležitostí. Úbytek energie
snadno dosáhneme ve studené stojaté vodě. Lidské tělo má ve své
bioelektronice zabudován jakýsi stabilizátor, snadno lze zvýšit
energetickou hladinu na 110 cm, další zvyšování už není tak snadné. U
asistenta postupně zvyšuji poloměr aury tak, že mu dávám do ruky
lahvičky s alkoholem o obsahu 20 g Hodnotu poloměru aury 110 cm nabude
při třetí nebo čtvrté lahvičce, dále se již aura nezvyšuje. Stabilizace
energie je moudré opatření přírody, jakou energetickou hodnotu by měl
řidič kamionu, který převáží 30 tun alkoholu. Stabilizační bariéru 110
cm lze ale překročit pomocí aury skupin kondenzátorů o vysokém napětí,
to je však provázeno zdravotními poruchami. Je zajímavé, že skupina
kondenzátorů, která vyvolá zdravotní poruchy, má poloměr aury pouze 40
cm. Hlavní roli zde pravděpodobně hraje její kvalita. Nepochybuji o tom,
že stabilizační bariéru lze překročit i jinak, než pomocí kondenzátorů.
To může mít za následek poruchy v myšlení při vyhodnocování kritických
situací. Tyto řádky píši den po té, kdy v Maďarsku řidič zájezdového
autobusu s německými turisty přehlédl výstražné znamení na vlakovém
přejezdu a zavinil smrt čtyřiceti lidí. Zvyšováním napětí na
svorkách kondenzátorů lze sledovat zvětšování jejich aury. Je
pravděpodobné, že podobný proces může probíhat u organismů v opačném
sledu – zvětšování aury může mít za následek zvyšování napětí na
buněčných membránách.
http://www.miroslavprovod.com/curative-actions-2003-cz.html
Žádné komentáře:
Okomentovat
Dokud se nerozloučíš se svou osobností, nenajdeš svou individualitu. Individualita je dána existencí, osobnost vnucena společností. Osobnost je sociální pohodlnost.
Společnost nemůže tolerovat individualitu, protože individualita za ní nepůjde jako ovce. Individualita má kvalitu lva a lev kráčí sám.
Ovce jsou vždy ve stádě, doufají, že to bude ve stádě pohodlnější. Stádo jim dává pocit ochrany, bezpečí. Když někdo zaútočí, ve stádě se spíš zachráníš. Ale sám? Jenom lvi chodí sami.
Každý z vás se narodil jako lev. Společnost vás však neustále podmiňuje, programuje vaši mysl jako mysl ovce. Společnost vám dává osobnost: velmi pohodlnou, hodnou a velmi poslušnou osobnost.
Společnost chce otroky, ne lidi, kteří jsou absolutně oddaní svobodě. Společnost chce otroky, protože všechny její pochybné zájmy vyžadují poslušnost.
Starý zenový příběh vypráví o lvu, který vyrostl mezi ovcemi a dokud ho jeden starý lev nepopadl a nepřitáhl k rybníku, kde mu ukázal na hladině jeho vlastní obraz, myslel si, že on sám je také ovcí. Mnoho z nás je jako lev z tohoto příběhu - představa, kterou o sobě máme, nepochází z naší bezprostřední zkušenosti, ale z názoru druhých. "Osobnost" vnucená z vnějšku nahrazuje individualitu, která mohla vyrůst zevnitř. Stáváme se jen další ovcí ze stáda, která se nedokáže svobodně pohybovat, ani si uvědomit svou pravdivou identitu.
Je na čase, aby ses na hladině rybníka podíval na svůj obraz, a osvobodil od všech domněnek, jimiž druzí podnítili tvé myšlení. Tancuj, běhej, poskakuj, křič co tě napadne: cokoli, co probudí spícího lva uvnitř.
Osho One Seed Makes the Whole Earth Green, Kapitola 4